Igår var jag på LAVA pop up store i Kungsträdgården i Stockholm. Temat var marknadsföring av böcker och varumärkesbyggande. Talare var JOANNA PENN, en slags marketing guru, author entrepreneur som inspirerar mig väldigt mycket och som generöst delar med sig av sin historia, sin väg genom egenutgivningsvärlden.

Joanna pratade om att skriva på engelska eftersom det finns en enorm engelskspråkig marknad, snart även i Indien, menade hon och där är det många miljoner vi pratar om. Och om vikten av att vara generös, vara autentiskt, dela med sig och hjälpa andra, hon använder inte ordet competition utan coopetition. Skriv många böcker! Pratade hon också om, då når man ut till flera och kan laborera med priser, give aways och annat smått och gott.

20140915_174027

JACKIE KOTHBEUER pratade om att bygga upp sitt varumärke och berättade intressanta historier kring det.

20140915_174536

Alexandra Torstendahl, med lång erfarenhet som försäljningschef på Bonniers, pratade om skillnaderna som finns när man marknadsför en bok i ett etablerat förlag, hon pratade om pappersöcker, när man påbörjar marknadsföringen och hur det

kan gå till.

Alexandra Torstendahl

Lavas förlagschef KRISTINA SVENSSON var den som höll i samtalet.

20140915_173943

Det var en väldigt inspirerande och lärorik kväll där jag även skapade en del nya kontakter b.la. med en amerikansk översättare/

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte.